شما اینجا هستید   |

    رویدادها : معاون وزیر صمت: تولید با کیفیت و صادرات‌محور رویکرد وزارت صمت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی برادران در مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: با صبر و حوصله‌ای که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در سنگر تولید از خود نشان دادند، امروز شاهد حل مشکلات و نارسایی واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری سرپرست جدید صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل باید بر این باشد که روزانه برای یک واحد تولیدی پروانه بهره‌برداری صادر کرده و یک مجموعه تولیدی نیز در این استان افتتاح شود.

معاون صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش نرخ بیکاری استان به رقم ۷.۴ درصد خبر داد و گفت: در برخی از استان‌ها ما شاهد افزایش بیکاری هستیم ولی در استان اردبیل با هماهنگی‌ها و انسجام کاری روند کاهنده‌ای را در بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شاهد هستیم.

برادران ضرورت توجه به اشتغال پایدار را در گستره صنعت یادآور شد و افزود: استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت حرکت به سمت تولید با کیفیت و صادرات محور است.

وی از آماده شدن بسته‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولیدکنندگان واقعی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی این بسته حمایتی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

برادران به سبقه استان در افتخارآفرینی حوزه‌های علمی، مذهبی، دینی و حتی تحولات صنعتی و تجاری اشاره کرد و ادامه داد: این استان باید به جایگاه اصیل خود در بخش صنعت و تجارت باز گردد تا ما بتوانیم شایسته‌ترین فضای تحولی را رقم بزنیم.

وی تولید محصولات متنوع و سلامت‌محور را در این استان نظیر آب‌های معدنی با کیفیت و با برند مشخص یادآور شد و اضافه کرد: این استان در تولید توپ‌های ورزشی و اسباب‌بازی جز استان‌های پیشتاز است و با برند کیفی ایرانی تولیدات این استان در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

برادران از خدمات رئیس سابق صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل قدردانی کرد و گفت: وظیفه سنگینی بر عهده مدیریت جدید این مجموعه قرار گرفته که با توجه به سابقه خوش مدیریت جدید استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت در بحث مبارزه با فساد، امیدواریم در استان اردبیل نیز شرایط مدیریتی سالم، صادقانه و با کیفیتی را شاهد باشیم.

معاون صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مدیران این استان نگاهی همراه و همسو با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در بحث تحولی دارند که امیدواریم ماحصل این حرکت‎‌ها به توانمندی‌های اقتصادی و توسعه همه‌جانبه منجر شود.

دسته بندی : رویدادها
به اشتراک بگذارید : | | |